Friday, June 7, 2013

Free cross platform graphic libraries for 2D top down turn bases hexagonal tile game?


The following scenarios are relevant to Windows Phone 8 devices using Internet Explorer 10.
Scenario 1:
If an input element has the focus and the soft keyboard is up, pressing the hardware back key blurs the focused element and pops down the keyboard as it should. However, there is no corresponding blur event fired.
Scenario 2:
If an input element has the focus and the soft keyboard is up, tapping outside the input element blurs the focused element, pops down the keyboard and fires a blur event.
Question:
Is there a way to make the blur event fire when the hardware back key is pressed and an input element has the focus?
HTML to reproduce the issue:
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <meta name="viewport" content="width=device-width, user-scalable=no" />
        <title>Blur Test</title>
    </head>
    <body>
        <p>Blur Test</p>
        <input type="text" onblur="alert('onblur');">
    </body>
</html>
Using addEventListener produces the same result.
Tested on a Nokia Lumia 620. OS version: 8.0.10211.204aacckk  bbuuttttoonn  pprreesssseedd



tthhee  ffoolllloowwiinngg  sscceennaarriiooss  aarree  rreelleevvaanntt  ttoo  wwiinnddoowwss  pphhoonnee  88  ddeevviicceess  uussiinngg  iinntteerrnneett  eexxpplloorreerr  1100..



sscceennaarriioo  11;;



iiff  aann  iinnppuutt  eelleemmeenntt  hhaass  tthhee  ffooccuuss  aanndd  tthhee  ssoofftt  kkeeyybbooaarrdd  iiss  uupp,,  pprreessssiinngg  tthhee  hhaarrddwwaarree  bbaacckk  kkeeyy  bblluurrss  tthhee  ffooccuusseedd  eelleemmeenntt  aanndd  ppooppss  ddoowwnn  tthhee  kkeeyybbooaarrdd  aass  iitt  sshhoouulldd..  hhoowweevveerr,,  tthheerree  iiss  nnoo  ccoorrrreessppoonnddiinngg  bblluurr  eevveenntt  ffiirreedd..



sscceennaarriioo  22;;



iiff  aann  iinnppuutt  eelleemmeenntt  hhaass  tthhee  ffooccuuss  aanndd  tthhee  ssoofftt  kkeeyybbooaarrdd  iiss  uupp,,  ttaappppiinngg  oouuttssiiddee  tthhee  iinnppuutt  eelleemmeenntt  bblluurrss  tthhee  ffooccuusseedd  eelleemmeenntt,,  ppooppss  ddoowwnn  tthhee  kkeeyybbooaarrdd  aanndd  ffiirreess  aa  bblluurr  eevveenntt..



qquueessttiioonn;;



iiss  tthheerree  aa  wwaayy  ttoo  mmaakkee  tthhee  bblluurr  eevveenntt  ffiirree  wwhheenn  tthhee  hhaarrddwwaarree  bbaacckk  kkeeyy  iiss  pprreesssseedd  aanndd  aann  iinnppuutt  eelleemmeenntt  hhaass  tthhee  ffooccuuss//



hhttmmll  ttoo  rreepprroodduuccee  tthhee  iissssuuee;;



,,11ddooccttyyppee  hhttmmll..



,,hhttmmll..



        ,,hheeaadd..



                ,,mmeettaa  nnaammee==''vviieewwppoorrtt''  ccoonntteenntt==''wwiiddtthh==ddeevviiccee--wwiiddtthh,,  uusseerr--ssccaallaabbllee==nnoo''  //..



                ,,ttiittllee..bblluurr  tteesstt,,//ttiittllee..
Free cross platform graphic libraries for 2D top down turn bases hexagonal tile game?

I want to remake an old game and make it cross-platform for Windows, Linux and MacOs.
I'm inclined to c++, but not attached to it.
My question is what free graphics libraries are available that are suited for a 2D top down game with hexagonal terrain tiles that may have features(forests, rivers, roads, houses) and/or units on top?
Thank you.


        ,,//hheeaadd..



        ,,bbooddyy..



                ,,pp..bblluurr  tteesstt,,//pp..



                ,,iinnppuutt  ttyyppee==''tteexxtt''  oonnbblluurr==''aalleerrtt99''oonnbblluurr''00;;''..



        ,,//bbooddyy..



,,//hhttmmll..



uussiinngg  aaddddeevveennttlliisstteenneerr  pprroodduucceess  tthhee  ssaammee  rreessuulltt..



tteesstteedd  oonn  aa  nnookkiiaa  lluummiiaa  662200..  ooss  vveerrssiioonn;;  88..00..1100221111..220044

No comments:

Post a Comment